onsdag 4. juni 2008

Gærne jinter

Oppå Lauvåsen veks det jorbær,
fine jordbær, raue jordbær,
hele væla er bære jordbær,
finn et strå å træ dom på.
Ett er for gammalt, det skal få stå.
Ett er for grønt, det går vi ifrå,
men æille andre ska vi ta med hematt,
og leve lykkelig med sukker på.

Oppå Lauvåsen veks det gutter,

fine gutter, lange gutter.

Hele væla er bære gutter,

finn et strå og træ dom på.

En er for gammal, hæi ska få stå.

En er for ung, hæin går vi ifrå,

men æille andre ska vi ta med hematt,

og leve lykkelig med sukker på.

Oppå Lauvåsen veks det minner,

gode minner, gærne minner.

Hele væla er bære minner,

finn et strå og træ dom på.

Ett er for gammalt, det ska få stå.

Ett er for nytt, det går vi ifrå,

men æille andre ska vi ta med hematt,

og leve lykkelig med sukker på.

2 kommentarer:

Emmeline sa...

Koselig sommerinnlegg:)

I går var jeg på blåtur over Nordhordalandsbroen...og kom til å tenke på åpningstidene deres...

Hva er åpningstidene? Jeg har tittet litt på bloggen, og det kan jo hende at jeg bare ikke har sett godt nok etter....

Emmeline sa...

Tusen takk:) Da blir det en fredagstur for meg...

Mann og barn plassert på Vossacup, og jeg bak rattet fri og frank i egen bil i retning Holmehuset:)

GOD PLAN!!See U:)