lørdag 17. januar 2009

Ranunkler








~HEILT UNDERLEG~
Kva er dette nye eg kjenner,
eg ikkje har opplevd før?
Det er som eg innvendig brenner
og brått er det mykje eg tør!
Eg dansar og fniser heilt utan grunn
på vegen mens alle ser
Om natta får eg ikkje ein einaste blund
og eta det knapt eg gjer
På bussen så syng eg gjerne ein song
utan å verta spak
og delt min første soloppgang
med katten i går på eit tak
Og eg syns det er litt merkeleg,
mystisk, litt fint og litt underleg,
at alt dette byrja å hende meg
rett etter at eg traff deg!!
~Mailin Bergås~
Dette fine diktet fant vi i lokalavisa vår ... vi måtte dele det med deg :-)


10 kommentarer:

Irén sa...

Hei på deg!

Rørende og vakkert dikt! Takk for at du deler med oss som svinger innom deg. Jeg er en av - kanskje mange? - som oftest leser uten å legge igjen spor i Blogglandia. Men nå måtte jeg gi meg til kjenne...

Du tar veeeldig fine bilder og har en flott blogg. Tusen takk for titten :-)

Magdalena sa...

herligt!!
og DE herlige bildenen,- nostalgiske stemninger...
har du virkelig fått tak i ranunkler i potte???
kos deg videre,- klemmer~~~¨

Jannicke sa...

Stemningsfulle bilder. Ranukler er nydelige blomster! God lørdag ;o)

Randi sa...

Herlig dikt!! og nyyyyydelig Ranunkler. Håper jeg snart finner en blomsterbutikk i nærheten som selger dem

Ha en flott søndag

Anonym sa...

Skjønne blomster, stemning av vår på Bloggen din!
Ute snør det tett som bare det i Oslo i ettermiddag, har ikke sett på maken!
Ha en fin søndagskveld!
Klem

Anonym sa...

Så herligt å lese at det ikke bare var denne "strilen" som følte seg så truffet av de nydelige ord.

Og Ranuklen er på vei ;o))

Anka sa...

Herige farger og koselig dikt:) Ha en kjempe fin mandagskveld.

MaritK sa...

Heisann! morsomt å se bloggen deres å få litt inspirasjon,ranukler er min favorittblomst,helt nydelig.Takk for titten.kommer nok innom igjen.

Majas hus sa...

Hei:)For noen nydelige bilder av min absolutte favorittblomst,det var så godt å se:)Takk og takk:)

Anonym sa...

Nydelig dikt!!!!

Er trofast leser av Strilen, og nyter hver gang disse vakre dikt står på trykk!

Flotte bilder på siden din også!
Det hadde jaggu meg vært noe for lokalavisen det også! :-)


Tusen takk for titten!
Mvh E-31 år